برای گرفتن امتیاز بیشتر در آزمون آیلتس به نکات زیر توجه کنید

در لیسنینگ از مثال در ابتدای بخش اول استفاده کنید تا با صدا، وضعیت و بلندگوها آشنا شوید. گوش دهید تا ضبط متوقف شود و فقط به سؤالات مربوط به بخشی که پخش می شود نگاه کنید. در ضبط بین بخش های مختلف اغلب مکث وجود دارد. از اینها برای آمادگی برای مجموعه بعدی سوالات استفاده کنید.

پاسخ سؤالها را به ترتیب ظاهر شدن در مقاله سوال گوش دهید. به یاد داشته باشید که آن ها معمولا ترتیب اطلاعات موجود در ضبط را دنبال می کنند. در پایان ضبط مدت زمانی دارید که می توانید پاسخ های خود را به برگه پاسخ منتقل کنید. دستور زبان و املاء خود را در هنگام انجام این کار بررسی کنید و در مراکز معتبر آیلتس دایلو آزمون دهید.

در خواندن آکادمیک، با طی کردن سریع هر قطعه ، ویژگی هایی از قبیل موضوع، سبک، منبع احتمالی، هدف نویسنده و خواننده مورد نظر را شناسایی کنید. همانطور که می خوانید، سعی نکنید معنای دقیق هر کلمه یا عبارت را درک کنید. وقت ندارید و به هر حال آن قسمت های متن قابل آزمایش نیستند.

کارهای خواندن بعضی اوقات جواب مثالی دارند. اگر این مورد است ، آن را مطالعه کنید و تصمیم بگیرید که چرا صحیح است. برخی از وظایف شما را ملزم به استفاده از کلمات از متن در جواب می کند. در دیگران باید از کلمات خود استفاده کنید. دستورالعمل ها را با دقت بررسی کنید. دستورالعمل ها همچنین ممکن است شامل یک محدودیت کلمه باشند، به عنوان مثال بیش از سه کلمه استفاده نکنید. با اجتناب از سخنان غیر ضروری در پاسخ خود به این امر ادامه دهید.

در نوشتن آکادمیک ، همیشه باید به مجموعه موضوعات توجه داشته باشید. هرگز سعی نکنید بخش هایی از متن را قبل از امتحان آماده کنید. به زمان پیشنهادی ادامه دهید علائم بیشتری برای Task 2 وجود دارد تا تسک اول. ایده ها و جملات خود را به طور مناسب سازماندهی و پیوند دهید با استفاده از طیف گسترده ای از زبان و نشان دادن توانایی خود در تسک شماره 2 برای بحث در مورد ایده ها و ابراز عقاید.

اگر کمتر از 150 کلمه در تسک 1 یا کمتر از 250 در تسک 2 بنویسید، نمرات خود را از دست می دهید، اما برای هر یک از آنها حداکثر تعداد کلمات وجود ندارد. هنگامی که مقاله خود را برنامه ریزی می کنید، در پایان زمان زیادی را برای بررسی کار خود بگذارید. در صحبت کردن سعی نکنید یک سخنرانی آماده داشته باشید یا در مورد یک موضوع متفاوت از موضوعی که از شما خواسته شده است برای گفتگو صحبت کنید.

همیشه مستقیما با ممتحن صحبت کنید نه با تجهیزات ضبط. هر زمان که به سؤالات آزمونگر بله یا نه پاسخ دهید، جزئیات بیشتری به پاسخ خود اضافه کنید. در هر مورد، حداقل یک نکته را توضیح دهید. به یاد داشته باشید که شما بر اساس دانش عمومی خود مورد آزمایش قرار نمی گیرید بلکه بر توانایی ارتباط برقرار کردن موثر است.

ایده ها و جملات خود را به طور مناسب سازماندهی و پیوند دهید ، با سرعت واضح صحبت کنید و از طیف گسترده ای از ساختارها و واژگان استفاده کنید. آیلتس مخفف سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی است. به طور خلاصه، این یک سیستم تست است که مهارت های زبان انگلیسی شما را بر اساس چهار جنبه اصلی یک زبان درجه بندی می کند: صحبت کردن، نوشتن ، خواندن و گوش دادن. در بیشتر موارد آماده سازی به معنای ساعات زیادی نشستن و خواندن است. اما شما می توانید چیزی بیشتر از مطالعه راهنماهای طولانی مطالعه آیلتس و بررسی کتاب ها انجام دهید.

به زبان آموزان انگلیسی یاد داده می شود تا حد امکان کلمات را در متن مناسب قرار دهند. می توانید با خواندن مکرر این کار را یاد بگیرید. هرچه کلمات بیشتری در معرض دید شما قرار بگیرند، واژگان شما بهتر خواهد شد. همانطور که می خوانید به کلماتی که نمی دانید توجه داشته باشید و آن ها را با نشانگر برجسته یا برجسته کنید. شما باید سعی کنید معانی آنها را از متن پشتیبان مشخص کنید.

بعد از این کلمات را در فرهنگ لغت جستجو کنید. مطالب چالش برانگیز مانند اخبار زبان انگلیسی را بخوانید و گوش دهید تا در معرض بسیاری از کلمات جدید قرار بگیرید. پس از یادگیری کلمه جدید با استفاده از آن تمرین کنید. استفاده از کلمات جدید به طور مکرر به شما کمک می کند تا روان انگلیسی صحبت کنید. تحقیقات نشان می دهد که 10 تا 20 تکرار طول می کشد تا یک کلمه بخشی از گفتار روزانه شما باشد.

عباراتی را ضبط کنید که در متن های مختلف علمی قابل استفاده باشند. ضبط عبارات به جای کلمات فردی و از یک فرهنگ لغت تک زبانه خوب برای بررسی چیدمان مناسب کلمه استفاده کنید. از صرف بیش از حد یادگیری کلمات بسیار تخصصی خودداری کنید. عبارات مفید مربوط به این موضوعات را ضبط کنید.

صحبت کردن و نوشتن در مورد آنها را به زبان انگلیسی تمرین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از روزنامه ها، مجلات و وب سایت های خبری استفاده کنید. شما باید یک فرهنگ لغت معتبر انگلیسی داشته باشید و معانی کلمات جدید را بیابید و مطمئن شوید که به زبان خود ترجمه نمی کنید.

اسکن و اسکن کنید تا یک تصویر کلی از یک متن به سرعت شکل بگیرد. اطمینان حاصل کنید که دقیقا آنچه را که برای هر کار لازم است می دانید. تمام دستورالعمل ها را با دقت بررسی کنید. برای سرنخ های بیشتر در مورد محتوا و سازماندهی متن از کار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که واژگان کلیدی ممکن است در متن برای شما توضیح داده شود.

تا زمانی که تسک را انجام ندهید و پاسخ های خود را بررسی کنید و از یک فرهنگ لغت استفاده نکنید. می توانید هر روز صبح یک روزنامه انگلیسی بخوانید و به زبان انگلیسی به اخبار گوش دهید.

اصول زبان برنامه نویسی رایانه

همیشه می خواستم درباره برنامه نویسی کد اطلاعات بیشتری کسب کنید ، اما فاقد وقت بود؟ اگر در دانش کد منبع شما شکافی وجود دارد ، این برگه تقلب نهایی در برنامه رایانه منبع کد شما را راهنمایی می کند که چگونه از آنها استفاده کنید. زبان برنامه نویسی رایانه شامل درک همه چیز از محیط برنامه نویسی برای شامل همه چیز است. اگر مهارت های برنامه نویسی را بدست آورید ، می توانید در دنیای مجازی یک قهرمان واقعی شوید. بنابراین ، برنامه نویسی رایانه ای را برای مبتدیان بیاموزید و نکات و ترفندهایی را که برای پیشرفت در دنیای سایبر لازم است ، بدست آورید

کد منبع در زبان برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

این توالی از دستورالعمل هایی است که برای استفاده از زبان برنامه نویسی رایانه برای انجام کارهای خاص از طریق رایانه طراحی شده است. بنابراین ، تفاوت بین زبان انسانی و زبان رایانه چیست؟ خوب ، این تفاوت بین دنیای واقعی و مجازی است. معرفی دستورالعمل های برنامه رایانه ای به عنوان کد دوره شناخته می شود.

زبان برنامه نویسی رایانه به عنوان برنامه نویسی منبع برنامه شناخته می شود. دستگاه رایانه ای بدون برنامه مانند قهوه بدون شکر یا صبح مانند قهوه بدون خورشید است. برنامه های رایانه ای می توانند از دو تا میلیونها خط آموزش باشند. دقیقاً همانطور که در جهان بشر زبانهای زیادی وجود دارد ، بسیاری از زبان های برنامه نویسی رایانه ای مانند Python ، C ++ ، Java ، C ، Perl ، PHP و Ruby نیز وجود دارند.

صدها زبان مختلف برنامه نویسی وجود دارد. اگر می خواهید چندین زبان صحبت کنید ، دنیای مجازی مکان مناسبی برای شماست

ایجاد واقعیت مجازی: برنامه های رایانه ای چه کاری می توانند انجام دهند

برنامه های رایانه ای تقریباً در هر زمینه ای از فیلم گرفته تا پزشکی ، دفاع از کشاورزی ، ارتباطات گرفته تا ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه های رایانه ای متفاوتی شامل MS Word ، Internet Explorer و Adobe Photoshop است. برنامه های رایانه ای برای معاینه پزشکی از طریق ارتباط صوتی استفاده می شود

یک برنامه نویس رایانه: مرد پشت دستگاه

برنامه نویس رایانه کسی است که برنامه های رایانه ای می نویسد یا برنامه نویسی رایانه ای را انجام می دهد. برنامه نویسان مختلف در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی رایانه با تخصص های مختلف همراه هستند

الگوریتم ها: A تا Z زبان برنامه نویسی رایانه

در مورد زبان برنامه نویسی رایانه ، یک فرایند گام به گام نقش اساسی در حل مشکلات یا الگوریتم ها دارد. الگوریتم مجموعه ای محدود از دستورالعمل ها و الگوریتم های قاب برنامه نویسان کاملاً تعریف شده قبل از ارائه کد واقعی است

محیط برنامه نویسی رایانه

تک برنامه نویسی زبان در ، مطالعه از خدمات بیشتر مهم چیزی است محیط زیست راه اندازی است. این برنامه است برای پایه به شکل کار که است. کامپیوتر در نصب و راه اندازی D ، کامپایل و برنامه اعدام به سفارش استفاده به باشد

برنامه نویسی زبان به استفاده از شروع به به راه اندازی متن ویرایشگر ، کامپایلر و مفسر از قانون اساسی که است. کامپیوتر برنامه را برای متن ویرایشگر به استفاده از به اطمینان حاصل شود که کامپایلر برنامه به باینری فرمت به تغییر که است. برنامه به طور مستقیم اجرا برای سفارش ، مترجم از نیاز است که. متن سردبیران از موارد در دفترچه یادداشت + +، متن ویرایش و Bibiidit درگیر هستند. جاوا ، پاسکال و C ++ به عنوان برنامه نویسی زبان های برای چنین زبان در برنامه نویسی از شروع از اول خود کامپایلر نصب به مورد نیاز     است

پایتون ، پرل و پی اچ پی به عنوان برنامه نویسی زبان به باینری فرمت در تلفیقی از نیاز نیست وجود دارد است و مترجم از دسترسی خط خط برنامه خط به عنوان خوانده شده و مستقیم تبدیل از هیچ برنامه به اعدام می شود به سفارش به باشد ممکن است داشته باشد

یک برنامه خط به راحتی قابل نوشتن است. برنامه نویسی پیچیده نیاز به اجرای برنامه های پیچیده دارد. زبانهای مختلف از نظر نحو آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، هر برنامه C با یک تابع اصلی شروع می شود و بین پرانتز ها وصل می شود. کدگذاری قسمت درون پرانتز به عنوان بدنه برنامه شناخته می شود.

کارها واحدهای کوچک برنامه هایی هستند که برای انجام کارهای خاص به کار می روند. برنامه نویسی C توابع داخلی را فراهم می کند. برخی از زبانهای برنامه نویسی به جای توابع از زیر برنامه ها استفاده می کنند. برای ایجاد فهم این برنامه از نظرات استفاده می شود و می توانید از هر زبانی که می خواهید بنویسید استفاده کنید. علاوه بر کاراکترهای قابل چاپ برای تهیه گزاره های برنامه نویسی ، فضا ، تب و برنامه همچنین دارای یک خط جدید مانند فضای سفید است. کاراکترهای Whitespace برای همه زبانهای برنامه نویسی مشترک است.

خط سیاه یا خطی که حاوی فضای سفید و اظهار نظر است توسط بیشتر کامپایلرها نادیده گرفته می شود. هر جمله فردی به روشی خاص خاتمه می یابد ، به عنوان مثال ، در برنامه های C یک بیانیه فردی با یک کلمه به پایان می رسد

فیلم های سینمایی ایرانی

هنگامی که شریک زندگی وی در اثر حمله قلبی رنج می برد ، وکیل دادگستری روم اسرائیل (دنزل واشنگتن) مجبور می شود با یک موسسه حقوقی ظالم کار کند. مجهز به جهان گسترده تر ، این حرکتی است که نه تنها با عقاید او بلکه با وضعیت روحی شکننده او مغایرت دارد.

صحنه ای از درام حقوقی جدی نویسنده-کارگردان دن گیلروی وجود دارد که دنزل واشنگتن در خیابانی در حاشیه Skid Row LA حرکت می کند و با جستجوی ناامیدکننده برای تلفن های همراه ، با عصبانیت گهواره ها را در ردیف تلفن های پولی پرداخت. این به طور خلاصه نشان می دهد که چگونه با دنیای مدرن روم اسرائیل مغایرت دارد. یک ذهن حقوقی درخشان ، که در بدن یک ناپسند اجتماعی پیچیده به دام افتاده است ، او تمام ویژگی های بارز یک نابغه واقعی را دارد - مهارت های بین فردی یک سلول مخمر ، احساس لباس یک مدرس دانشگاه آزاد در سال 1973 و یک اعتقاد ناگسستنی برای عدالت فقرا و محرومان دلیلی هستند که باید برای آن مبارزه کنند. برای این هدف عمیقاً شیک و ناخوشایند ، او ده ها سال است که در سایه های یک موسسه حقوقی ریز و درشت مشغول به کار بوده است ، در حالی که یک کتاب خلاصه گسترده و ناخواسته را که امیدوار است امیدوار باشد ، برای مرد با مشکل روبرو ساخته است ، روزی سیستم حقوقی آمریکا را در گوش خود قرار داد.

اینکه فیلم با پیش نویس رومی باز می شود تا خود را از اجرای قانون منصرف کند ، نشان می دهد که همه چیز به طور کامل برای برنامه ریزی پیش نمی رود. رومن با ورود به مدارک وکالت hotshot جورج پیرس (کالین فارل ، در فرم برتر) ، حقایق ناراحت کننده ای راجع به شریک تجاری خود (اکنون در بستر مرگ خود) می آموزد و با وجود حضور جیمی کریکت مانند وکیل مقدس حقوق مدنی کارمن اژگو ، مایا ، قطب نما اخلاقی خود را به طور جدی در fritz می یابد.

نه یک فرضیه اولیه با اصالت ، بلکه یک فیلمساز با استعدادهای Gilroy باید بتواند در یک چیز قانع کننده شکل بگیرد - که او انجام می دهد ، تا حدی. در مکان ها به اندازه کافی جذب می شود و نقشه به نوبه خود احترام می گذارد در اینجا و آنجا ، حتی اگر هرگز پیچش کامل نداشته باشد. مشکلی که وجود دارد این است که از آنجا که هیچ ویژگی راحتی بیشتری در پوست خود پیدا نمی کند از شخصیت اصلی آن است. هر بار که به تریلر حقوقی مستقیم وارد شود ، یا با یک دنباله قبل از اواسط روشن ، خلق و خوی را روشن کند ، به سرعت به حالت پیش فرض گفتگوی سنگین باز می گردد. دائماً در آستانه گفتن چیزهای عمیق درمورد رابطه پرتنش عدالت و قانون قرار دارد ، اما فقط نمی توانم این کلمات را بیان کنیم. که با توجه به میزان کلمات ارائه شده طعنه آمیز است.

نعمت صرفه جویی در این فیلم یک نمایش ساده و جذاب از واشنگتن است. در دستان کمتر ماهر ، رومی می توانست مجموعه ای از نکات و شیوه های رفتار با نام Gumpy ، Rain Man-ish باشد. در عوض ، او یک انسان واقعی پیچیده و خلع سلاح است که اجتناب ناپذیری او ناشی از کلاهبرداری از یک بازیگر مشهور نیست ، بلکه از نزدیکی فوق العاده طبیعی واشنگتن با شخصیت است. اگر فقط فیلمی که او در آن ساکن بود ، شفافیت اجرای رومی با تلفنهای همراه را داشت. متأسفانه ، این امر عملکرد واشنگتن را بیش از پیش تحت تأثیر قرار نمی دهد. دانلود فیلم های سینمایی ایرانی

نگاه جدید در اندروید 9

گوگل جدیدترین نسخه سیستم عامل Android ، Android 9.0 Pie را برای بسیاری از جدیدترین تلفن های هوشمند از جمله Google Pixel به بازار عرضه کرده است در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید که کدام تلفن های هوشمند برای این نوع اندروید از بازار خارج شده اند . برخی از ویژگی های بهتر در Android 9.0 Pie وجود دارد که باعث می شود این نسخه نسبت به نسخه قبلی آن بهتر شود

نگاه جدید در اندروید 9

گوگل نگاه سیستم عامل Android 9.0 Pie را تغییر داده استدر ظاهر جدید هیچ لبه گرد وجود نداردجدای از این ، سایه اعلان نیز تغییر کرده استدر کنار این ، تنظیمات سریع و اعلان ها پاک هستندجدای از این ، کلید داغ تغییر کرده است تا بتوانید تنظیمات بلوتوث و وای-فای را گسترش دهید.

بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی به این سیستم عامل جدید اندروید اضافه شده استاز این میان ، ویژگی اعلان هوشمند نیز برای اعلان ها اضافه شده است.

حالت قفل کردن در اندروید 9

این ویژگی در آیفون X اپل مشاهده شده استهمین ویژگی در آخرین Android 9.0 گوگل نیز ارائه خواهد شدپس از فعال شدن این حالت ، می توانید سنسور اثر انگشت تلفن را غیرفعال کنیدبا این ویژگی ، هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به باز کردن قفل گوشی کند.

کنترل یک دست

همچنین می توانید گوشی هوشمند خود را با یک دست در Android 9.0 جدید Google کنترل کنیدبا کمک کلید صدا و دکمه پاور ، شما قادر خواهید بود کل تلفن را کنترل کنید.

حالت تاریک

حالت تاریک در تنظیمات این سیستم عامل جدید اندروید ارائه شده استاگر می خواهید تصویر زمینه تاریک داشته باشید ، به جای تغییر آن ، می توانید حالت تاریک را روشن کنید یا تلفن قادر خواهد بود حالت را به طور خودکار تغییر دهد.

مناسب برای ویژگی درجه یک

بیشتر تلفن های هوشمند که امروز پرتاب شده اند با ویژگی های نوکیا همراه هستند ، به گونه ای گوگل این سیستم عامل را برای ویژگی نوکیا مناسب کرده استبا رفتن به حالت توسعه دهنده می توانید صفحه نمایش را با توجه به اندازه شکاف تنظیم کنید.

ابزار عکس

ابزارهای جدیدی برای گرفتن تصاویر نیز اضافه شده استبه محض فشار دکمه روشن ، گزینه ای برای گرفتن عکس از صفحه در بالای صفحه ظاهر می شوددر کنار این ، شما همچنین قادر به ویرایش و به اشتراک گذاری تصاویر op خواهید بود.

مانیتور داشبورد

Android 9.0 همچنین تحت برنامه جدید وب سازی Google ، یک ویژگی داشبورد جدید را به دست خواهد آورددر این ویژگی ، اگر زمان بیشتری را برای یک برنامه اختصاص دهید ، آن را نیز به شما هشدار می دهدهر یک از فعالیتهای دسک تاپ شما کنترل خواهد شد.

حرکات

صحبت از ژست آن ، برای اولین بار ، با تعویض دکمه Home Android ، دسته کوچک نصب شده استهمچنین ، سوئیچ اپلیکیشن آن مانند iPhone X به صورت افقی حرکت می کندیعنی قطعاً این ویژگی جدید برای کاربران اندرویدی جذاب خواهد بودتمرکز اصلی گوگل بر راحت تر کردن مدیریت تلفن های هوشمند از طریق ویژگی های جدید برای کاربران است.

چرخش کنترل

در Android Oreo یا سایر سیستم عامل ها می توانید چرخش گوشی را مطابق خود تغییر دهیداما اگر تلفن را در آخرین سیستم عامل اندروید بچرخانید ، صفحه نمایش تلفن شما به طور خودکار تغییر خواهد کرد.

اطلاعات عمومی رایانه|اطلاعات کامل در مورد رایانه

رایانه چیست  کامپیوتر چیست؟ 

کلمه رایانه از کلمه "Compute" در انگلیسی گرفته شده است که به معنی "محاسبه" است ، به همین دلیل به آن نیز ماشین حساب یا رایانه می گویند ، برای محاسبه اختراع شد ، در زمان قدیمی از رایانه فقط برای محاسبه استفاده می شد. اما امروزه از آن در ساخت اسناد ، نامه الکترونیکی ، گوش دادن و مشاهده صوتی و تصویری ، بازی ، تهیه پایگاه داده و همچنین بسیاری از کارهای دیگر مانند بانک ها ، در موسسات آموزشی ، دفاتر استفاده می شود.در خانه ها ، در مغازه ها

توابع کامپیوتر

فرآیند عملکرد یک کامپیوتر به صورت فاز تکمیل می شود -

ورودی پردازش خروجی

1.                  برای ورودی ، از صفحه کلید ، ماوس و غیره و همچنین دستگاه های ورودی و همچنین دستورات یا رایانه از طریق نرم افزار استفاده کرده یا داده را وارد می کنید.

2.                  این دستورات یا با خود را فعال کنید این بخش دوم از فرایند است داده به پردازنده توسط نرم افزار ارائه شده است برای پردازش اطلاعات و دستورالعمل ارائه شده است.

3.                  خروجی قسمت سوم و نهایی اطلاعات خروجی اطلاعات پردازش شده توسط شما بر اساس دستور داده شده توسط رایانه است که توسط دستگاه خروجی دریافت می شود .

استفاده از رایانه - کاربرد رایانه

·                     پردازش داده ها - از رایانه ای برای انجام پردازش داده های بزرگ و بزرگ و تولید اطلاعات استفاده می شود ، این امر باعث می شود جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل و به دست آوردن اطلاعات بسیار آسان باشد.

·                     آموزش و پرورش - تصویر آموزش مدرن در رایانه ها تغییر کرده است ، امروز با وسط اینترنت می توانیم در چند لحظه از هر موضوعی اطلاعات کسب کنیم ، مدارس و دانشکده ها نیز به اینترنت و بسیاری از مکان ها وصل شده اند. اما تأکید بر کلاس هوشمند است که فقط به دلیل کامپیوتر ممکن است

·                     بانک - در بخش بانکی ، استفاده از رایانه ها متحول شده است ، کتاب های قدیمی حساب ها و ثبات ها توسط رایانه ها جایگزین شده اند.بیشتر عملکردهای بانک ها از طریق رایانه هایی مانند برداشت پول و سپرده انجام می شود. برای انجام این کار ، حتی ماشینهای رایانه ای نیز برای شمارش پول در دسترس هستند.

·                     ارتباطات - اینترنت 4G امروزه توسط کودکان مورد استفاده قرار می گیرد ، فناوری رایانه ای امکان استفاده از اینترنت در زمینه ارتباطات را فراهم کرده است و اینترنت باعث ایجاد انقلاب در ارتباطات شد.

·                     تفریح ​​- استفاده از چندرسانه ای باعث شده کامپیوترها چند وجهی داشته باشند ، از رایانه ها نیز برای پخش فیلم ، تلویزیون ، بازی های ویدئویی استفاده می شود.

·                     اداره - هر مؤسسه مدیریت داخلی خود را دارد و کارهای اداری از طریق رایانه انجام می شود ، همچنین مزایای برنامه های دولت به عنوان حکمرانی الکترونیکی نیز امروز به گوش مردم می رسد. شده است

·                     امنیت - امروزه بدون رایانه سیستم امنیتی ما کاملاً ضعیف خواهد بوددر ردیابی هواپیماها از رایانه ها در حملات هوایی ، دوربین های مدار بسته استفاده می شود

·                     تجارت - در مغازه ها ، بانک ها ، بیمه ، شرکت های اعتباری و غیره از کامپیوتر حداکثر استفاده می شودکار کردن بدون رایانه برای دنیای مالی غیرممکن شده است

·                     صنعت - بسیاری از مؤسسات صنعتی؛ به عنوان مثال ، فولاد ، شیمیایی ، شرکتهای نفتی و غیره به کامپیوتر وابسته هستندگیاهان همچنین برای کنترل واقعی فرایندها از رایانه استفاده می کنند.

·                     پزشکی - در زمینه پزشکی از کاربرد رایانه برای تشخیص انواع بیماری های جسمی استفاده می شود ، تجزیه و تحلیل و تشخیص بیماری ها نیز با استفاده از رایانه ، اشعه ایکس ، اسکن شهری ، سونوگرافی و غیره در زمینه های مختلف در دوره مدرن امکان پذیر است. رایانه در کاربرد گسترده ای است

ویژگی های کامپیوتر |ویژگی های کامپیوتر

1.                  سرعت - در حالی که شخص شما را برای انجام یک محاسبه کوچک زمان می برد ، اما کامپیوتر می تواند در کمتر از ثانیه محاسبات زیادی را انجام دهد ، این سرعت توسط پردازنده ارائه می شود ، سرعت کامپیوتر در هرتز اندازه گیری می شود. ، شدت کار رایانه در هر ثانیه ، به ازای هر میلی ثانیه ، در هر ثانیه در هر نانو ثانیه انجام می شود.

2.                  دقت - انجام کار بدون خطا به معنای تکمیل هر کار آینده با دقت کامل دومین ویژگی یک کامپیوتر است ، هیچ اشتباهی توسط رایانه انجام نمی شود ، کامپیوتر همیشه نتیجه صحیح می دهد ، زیرا کامپیوتر ما است تنها با رعایت دستورالعمل مشخص شده توسط برنامه ایجاد شده توسط کامپیوتر ، یک کار را انجام می دهد ، اگر نتیجه ای که توسط رایانه داده شده اشتباه باشد در آن صورت منطقه ممکن است یک خطا در برنامه هایی که توسط انسان طراحی شده

3.                  اتوماسیون - هنگامی که یک دستورالعمل بعدی به کامپیوتر داده شود تا کار تمام شود ، این کار به طور خودکار و بدون توقف کار می کند ، به عنوان مثال وقتی کامپیوتر به چاپگر اجازه می دهد 100 صفحه را چاپ کند. تمام 100 صفحه فقط بعد از چاپ متوقف می شود ، کامپیوتر دستورالعمل هایی را برای انجام این کارها دریافت می کند ، او آنها را بر اساس این دستورالعمل ها تکمیل می کندیک برنامه / نرم افزار جداگانه برای انجام هر کار انجام شده توسط R وجود دارد

4.                  ظرفیت ذخیره سازی بزرگ: - داده ها و اطلاعات نامحدود را می توان در رسانه های ذخیره سازی خارجی و داخلی رایانه (هارد دیسک ، فلاپی دیسک ، نوار مغناطیسی ، CD RAM) ذخیره کرداطلاعات را می توان در رایانه ذخیره کرد و فضای کمتری را اشغال کرداز این رو ظرفیت ذخیره سازی آن بسیار زیاد و نامحدود است.

5.                  بازیابی سریع: - اطلاعات لازم را می توان از اطلاعات ذخیره شده در چند ثانیه با استفاده از رایانه بدست آورداستفاده از RAM- Random Access Memory باعث شده تا این کار راحت تر شود.

6.                  توانایی تصمیم گیری سریع: - کامپیوتر وضعیت را با توانایی تصمیم گیری سریع بر اساس دستورالعمل هایی که قبلاً گفته شد ، تجزیه و تحلیل می کند.

7.                  تطبیق پذیری: - انواع مختلفی از کارها با کمک رایانه قابل انجام استرایانه های مدرن توانایی انجام انواع مختلفی از کارها به طور همزمان را دارند.

8.                  تکرار: - با دادن سفارشات رایانه ، می توانید همان نوع کارها را به طور مکرر و با اطمینان انجام دهید.

9.                  چابکی - کامپیوتر به دلیل ماشین بودن عاری از نقص انسان استاحساس خستگی و کسالت نمی کند و هر بار با ظرفیت برابر کار می کند.

10.              رازداری: - استفاده از رمزعبور می تواند کار رایانه را محرمانه جلوه دهدفقط کسی که رمز عبور را می داند می تواند داده ها و برنامه های نگهدارنده در رایانه را با استفاده از رمز عبور مشاهده یا تغییر دهد.

11.              یکنواختی کار: - با وجود انجام یک کار مکرر و مداوم ، کیفیت کار کامپیوتر هیچ تاثیری ندارد.

انواع رایانه

کامپیوتر آنالوگ چیست؟

این گروه از رایانه هایی است که برای اندازه گیری فشار واحدهای فیزیکی ، دما ، طول ، سرعت و غیره استفاده می شوند ، بگذارید کمی بیشتر بدانیم ، بیایید در مورد فشارهای هواشناسی ، رطوبت یا باران موجود در جو صحبت کنیم. یا کمترین یا بالاترین درجه حرارت امروز چقدر بود ، آنالوگ رایانه ای برای جمع آوری داده های همه ، سنج باران (باران سنج) - در مکانی خاص ساخته شده استمیزان بارندگی اندازه گیری می شود ، 2 ریز سنج - رطوبت غالب موجود در جو ، انیمومتر را اندازه گیری می کند - قدرت و سرعت هوا را اندازه گیری می کند ، یعنی تمام رایانه های آنالوگ داده های فیزیکی را جمع می کنند. هستند 

رایانه دیجیتال چیست؟

رایانه های دیجیتال رایانه هایی هستند که شما معمولاً در خانه خود ، در دفاتر کار می کنید ، که در آن داده ها به صورت دیجیتالی تغذیه می شوند و خروجی بدست می آید .بیشتر رایانه های دیجیتال مورد استفاده و بازاریابی قرار می گیرند. رایانه های دیجیتال معمولاً داده ها و برنامه ها را به 0 و 1 تبدیل می کنند و آنها را بصورت الکترونیکی می گیرند.

رایانه ترکیبی چیست

رایانه های ترکیبی (رایانه آنالوگ) و آنالوگ رایانه (رایانه دیجیتال) از خصوصیات هر دو برخوردار هستنداین رایانه ها از آنالوگ و دیجیتال قابل اطمینان تر هستند ، کار آنها تهیه اطلاعات دیجیتالی از آنالوگ کامپیوتر است ، آنها بیشتر در پزشکی ، هواشناسی استفاده می شوند.